Castlevania Wiki
Advertisement
Castlevania SOTN

Castlevania: Symfonia nocy (ang. Castlevania: Symphony of the Night), znana w Japoni jako "Akumajō Dracula X: Gekka no Yasōkyoku" (悪魔城ドラキュラX 月下の夜想曲, oficjalne tłumaczenie Devil's Castle Dracula X: Nocturne in the Moonlight), to przygodowa gra akcji stworzona i wydana przez Konami w 1997 roku. Jest to 14 kontynuacja serii Castlevania, pierwsza gra wydany na PlayStation i bezpośredni sequel do Castlevania: Rondo of Blood.

Symphony of the Night była kamieniem milowym serii Castlevania. Ta część gry nie jest już standardową platformówką, w tej części jest wprowadzony nowy styl gry platformowo-RPG. Podobne, wcześniejsze formy tego typu gry istniały w Castlevania II: Simon Quest. Rozwój tych funkcji można przypisać Koji Igarashi, jeden z najmłodszych członków zespołu. Igarashi, znany fan gier 2D, odegrał kluczową rolę w dopracowaniu systemu kontroli gry.

Gameplay[]

Podobnie jak wiele części, Castlevania Symphony of the Night używa stylu gry 2D side-scrolling. Celem gry jest zniszczenie zamku Draculi, Alucard postać gracza porusza się po zamku wypełnionym demonami. Symphony of the Night ma nieliniowy styl gry. Na początku gry, Alucard ma dostęp tylko do niektórych obszarów zamku, ale przez uzyskanie trzech postaciach (wilk, nietoperz, i mgła), można dostać się praktycznie wszędzie. Mapa jest aktualizowana automatycznie, dzięki temu wiemy jaki procenty gry został już ukończony. Podczas gdy poprzedni bohaterowie serii tradycyjnie używają bicza, Alucard może znaleźć broń i używać jej. Znalezione bronie to zazwyczaj: noże, miecze krótkie, długie i duże oraz jednorazowe bronie czyli bomby, włócznie, pentagramy i wiele innych. Można również uzyskać różne przedmioty leczące i zwiększające nasze atrybuty. Relikwie można znaleźć w całym zamku zapewniające mu różne umiejętności, takie jak możliwość podwójnego skoku. Bestiariusz prowadzi bibliotekarz, który działa także jako sprzedawca, pokazuje różne potwory jego statystyki i przedmioty które możemy zdobyć po jego zabiciu.

Fabuła[]

Advertisement