Castlevania Wiki
Advertisement

Jonathan Morris jest fikcyjną postacią znaną z gier Castlevania: Portrait of Ruin oraz Castlevania: Harmony of Despair firmy Konami. Jest młodym łowcą wampirów, spadkobiercą legendarnego Vampire Killer'a.

Historia postaci[]

PoR Web Profile Jonathan

Jonathan Morris w Castlevania: Portrait of Ruin

Jonathan jest spadkobiercą klanu Belmontów, słynącego z najsilniejszych łowców wampirów, którzy przez stulecia bronili ludzkość przed Draculą. Podobnie jak jego ojciec, John Morris, ostatecznie staje się właścicielem legendarnego Vampire Killer'a, jednak nie potrafi wydobyć jego pełnego potencjału, gdyż nie wywodzi się z głównej linii rodziny Belmontów. Zamiast tego nauczył się władać niemal każdym rodzajem broni, począwszy od biczów, przez miecze i topory, po shurikeny i kunaie. Jest także świetnym wojownikiem w walce wręcz.

Jonathan wychowywał się z Charlotte Aulin, będącą potomkinią klanu Fernandez/Belnades. Oboje są do siebie mocno przywiązani i pomagają sobie w trudnych chwilach. W 1944 roku udaje im się uratować ludzkość przed wampirem Braunerem oraz jego córkami bliźniaczkami - Stellą i Lorettą.

W trakcie trwania akcji gry Portrait of Ruin łatwo zauważyć, że Jonathan żywi urazę do ojca, gdyż ten nie pokazał mu jak osiągnąć pełen potencjał Vampire Killer'a. Jednak wraz z biegiem wydarzeń i poznaniem Wind'a, bohater zaczyna w pełni rozumieć i szanować Johna.

Istnieje szansa, że Jonathan będzie w jakimś stopniu brał udział w wydarzeniach znanych jako Demon Castle Wars lub że to on (bądź jego syn/córka) przekaże legendarny bicz właściwemu Belmontowi, czyli Juliusowi. Warto jednak wspomnieć, że w czasie trwania Demon Castle Wars bohater będzie miał 73 lata.

Rozgrywka[]

Castlevania: Portrait of Ruin

Walka

Jonathan walczący z Elgizą przy pomocy bicza

Od początku Jonathan jest uzbrojony w Vampire Killer'a, jednak jest on niezwykle słaby ze względu na to, że nie używa go członek klanu Belmontów. Jonathan może używać różnorodnych broni takich jak miecze, topory, włócznie czy kastety oraz tzw. skill'e, w których obrębie mieszczą się dodatkowe umiejętności zarówno znane ze starszych tytułów serii, jak i zupełnie nowe, m. in. noże, topory, święta woda, włócznia, granat czy kusza. Każda z sub-broni staje się tym silniejsza, im częściej jej używa, by ostatecznie osiągnął poziom mistrzowski. Jonathan potrafi także wykonywać kilka ciosów za pomocą odpowiednich kombinacji klawiszy. Ciekawą umiejętnością jest szybka zmiana miejsc z Charlotte Aulin na polu walki lub połączenie z nią sił. Oboje są w stanie wykonywać najpotężniejsze ataki w grze, czyli Dual Crush'e.

Advertisement