Castlevania Ansiklopedisi
Advertisement
Castlevania Ansiklopedisi

"Sonra, üstadım için, bu gece hepinizin ruhları ile ziyafet çekeceğim!"
- Ölüm, Symphony of the Night'ta Alucard ile savaşmadan önce.

Azrail olarak da bilinen Ölüm (死神 Shinigami?), Konami'nin Castlevania serisinin başlıca biridir. İnsanların kalplerindeki kötülükten doğan kaostan türemiş bir varlıktır. Ölüm, Kont Dracula'nın ikinci komutanıdır, bu yüzden genellikle kahramanın görevinin sonunda – sıklıkla Saat Kulesinde – Kont'la yüzleşmeden önce onlara meydan okumak için ortaya çıkar. Bazen de Dracula'nın büyük hizmetkarları arasında kahramanı ilk karşılayan olarak görünür. Örneğin Castlevania: Rondo of Blood, Castlevania: Symphony of the Night ve Castlevania: The Arcade oyunlarında böyle işlenmiştir. Castlevania: The Adventure ve Castlevania II: Belmont's Revenge oyunları hariç her oyunda yer almıştır.

Ölüm bazen, Shaft, Elizabeth Bartley veya Carmilla gibi başka birinin Dracula'nın dirilişinin arkasındaki itici güç olduğu durumlarda, Dracula'nın organizasyonunda eşit veya daha az bir rol oynar. Ölüm'ün en yakın iki yardımcısı Slogra ve Gaibon, doğrudan ona rapor verirler. Ayrıca cesaret ve beceri gösteren karakterlere saygı duyduğu da bilinmektedir.

Ölüm, karanlık sanatları kullanarak ölülerin ruhlarını çağırabilir ve yaşayanların en güçlülerini bile yenebilir. Kaosun kötü niyetli bir varlığı olarak, karanlık temelli saldırılara karşı oldukça dayanıklıdır, ancak Vampir Katili gibi kutsal özellikler içeren silahlara karşı zayıftır.

Advertisement