Castlevania Ansiklopedisi
Advertisement
Castlevania Ansiklopedisi

Castlevania, aynı adlı video oyunu serisine hafif dayanan, karanlık fantezi Ortaçağ dünyasında geçen bir korku aksiyon-macera animasyon dizisidir ve Netflix'te dünya çapında yayınlanmıştır. Hikayesi, orijinal olarak Castlevania III: Dracula's Curse olaylarına dayanmakta olup bazı yönlerini diğer oyunlardan, örneğin Symphony of the Night ve Curse of Darkness gibi öğelerle birleştirmektedir. Ana kahraman olarak Trevor Belmont'u içeren dizi, eşi Lisa'nın idam edilmesinin ardından insanlığı yok etmeyi amaçlayan kötü vampir Vlad Dracula Tepes'i durdurma görevi üzerinedir.

Yaratıcılar, animasyon serisinde sunulan ayarların oyunlardan ayrı olduğunu, yani mitoloji, karakterizasyonlar ve olay örgülerinin paralel gitmediğini veya onları kopyalamadığını ve olayların farklı şekilde gelişebileceğini belirttiler. Bu, Frederator Studios'un çocuklar için yapılmayan ve TV-MA derecelendirmesine sahip ilk dizisidir.

İlk sezon, her biri 23-25 dakika süren dört bölümden oluşmakta olup, tüm bölümler 7 Temmuz 2017'de prömiyer yapmıştır. Temmuz 2018'deki yayınının ertelenmesinden sonra, ikinci sezon nihayet Adi Shankar tarafından onaylanmış ve 26 Ekim 2018'de yayınlanmıştır. Üçüncü sezon 7 Haziran 2018'de onaylanmış ve 5 Mart 2020'de yayınlanmıştır. Dördüncü ve son sezon, 27 Mart 2020'de Warren Ellis ve Netflix'in resmi Twitter hesapları tarafından onaylanmış ve 13 Mayıs 2021'de prömiyer yapmıştır.

Advertisement