Castlevania Ansiklopedisi
Advertisement
Castlevania Ansiklopedisi

"Bir insan nedir? Sefil bir sır yığını."
- Symphony of the Night'ta Dracula, Richter'a.

Önceki adıyla Mathias Cronqvist (マティアス・クロンクビスト Matiasu Kuronkubisuto?) olarak bilinen Kont Dracula Vlad Tepes (ドラキュラ・ヴラド・ツェペシュ Dorakyura Vurado Tsepeshu?), Castlevania serisinin baş kötüsüdür ve oyunların çoğunda son boss olarak ortaya çıkmaktadır. Bram Stoker'ın 1897 tarihli romanından isimsiz karakter Dracula'dan ve tarihî bir figür olan Vlad Dracula'dan esinlenilmiştir.

Başlangıçta Mathias Cronqvist adında bir insan olan Dracula, ilk eşinin ölümünden sonra deliliğe düşmüş ve Kızıl Taş'ın güçleri sayesinde ölümsüz bir vampire dönüşmüştür. Karanlık güçleriyle, yaratıklardan oluşan bir ordu ve kalesi olan Castlevania'yı inşa etmiştir. 11. yüzyıldan bu yana, Belmont Klanı Dracula'ya karşı durmuş ve her ölümden döndüğünde efsanevi savaşçılar tarafından karşılık bulmuştur. Sonunda 1999 yılında Belmont'ların son torunu tarafından kesin olarak yok edilmiştir.

Zaman çizelgesinde yer alan ilk ve son iki oyun (Lament of Innocence, Aria of Sorrow ve Dawn of Sorrow) ve son boss'un onun suretinde olduğu bir oyun (Harmony of Dissonance) haricinde Dracula, serinin neredeyse tüm oyunlarında son boss olarak oyununcunun karşısına çıkmaktadır.

Tarihi[]

1094: Lament of Innocence Zamanı[]

"Bir vampir olarak sonsuz yaşamı elde ettim. Bu benim hedefimdi. Bu benim tanrıya karşı olan intikamımdı!"
- Mathias, Leon'a.

Daha sonra Dracula olarak bilinen adam, aslında Mathias Cronqvist olarak doğdu. 11. yüzyılın ortalarından sonlarına doğru bir zamanlarda, o zamanlar Baron olan Leon Belmont ile birlikte bir şövalye birliğinde hizmet etti. Mathias'ın parlak askeri stratejileri ve Leon'un kılıç becerisi ile bir birlik olarak durdurulamaz hale geldiler. Mathias'ın erken yaşamı veya ailesi hakkında çok az şey biliniyor, ancak uzun zamandır simya uygulayıcıları oldukları ve çoğu simyacının hayal bile edemeyeceği kadar ileriye gittikleri anlaşılıyordu. Mathias çok iyi eğitim almıştı ve bu sanatta oldukça yetenekliydi, ancak Leon'a veya diğer yoldaşlarına bilgisi hakkında hiçbir şey söylememişti; tek istisna, belirli bir zamanda tanıştığı Rinaldo Gandolfi idi. Mathias, derin bir aşkla bağlı olduğu Elisabetha adında bir kadınla evlendi. Doğudaki putperestlere karşı bir seferdeyken, Elisabetha hastalık nedeniyle öldü. Geri döndüğünde ve eşinin ölümünü öğrendiğinde, Mathias o kadar derin bir umutsuzluğa kapıldı ki, yataklara düştü; bu durum, muhtemelen Mathias'ın birliğin stratejisti ve taktisyeni olduğu için Leon'u oldukça endişelendirdi.

Advertisement