Castlevania Ansiklopedisi
Advertisement
Castlevania Ansiklopedisi

"Bu doğru. Ben Dracula'yım. Fakat olduğunu düşündüğün şey değilim!"
- Soma, Aria of Sorrow'da Julius'a.

Soma Cruz (来須 蒼真 Kurusu Sōma?, Sōma Kurusu), Castlevania: Aria of Sorrow ve Castlevania: Dawn of Sorrow oyunlarının. Ayrıca, Castlevania: Harmony of Despair ve Castlevania: Grimoire of Souls gibi yan oyunlarda da yer alır. Soma, Dracula'nın reenkarnasyonudur.

Soma, "ruhlar" olarak adlandırılan geniş bir güç ve yetenek yelpazesine sahiptir. Bu ruhlar saldırı, savunma veya taktiksel olarak kategorize edilir. Bu yetenekleri, "Hakimiyet Gücü" olarak bilinen - yenilmiş canavarların ruhlarını kontrol etme ve çağırma gücü - aracılığıyla kazanır. Bu güç, Dracula'nın birincil gücünün, yani canavarları yönetme yeteneğinin bir türevidir.

Soma, kılıçlar, mızraklar ve baltalar dahil olmak üzere çeşitli silahlarla savaşır. Valmanway, Longinus, Excalibur veya Claimh Solais (hatta Ölüm'ün Tırpanı) gibi silahlarının çoğu mitoloji ve folklora göndermeler içerir. Kılıç kırbacı, Castlevania serisinin ana silahları olan kırbaçlara bir göndermedir, ancak Aria of Sorrow'da (Julius Modu'ndaki Vampir Katili hariç) bir kırbaca benzeyen tek silahtır. Soma ayrıca, diğer Castlevania oyunlarından farklı ve ilginç bir (ve futuristik) ayrılma olarak tabanca, roketatar ve pozitron tüfeği kullanabilir.

Advertisement