Castlevania Ansiklopedisi
Advertisement
Castlevania Ansiklopedisi

Sypha Belnades (サイファ・ヴェルナンデス|Saifa Verunandesu) ( Syfa Velnumdes, Cipher Fernandez veya Cipher Vernades olarak da bilinir), Castlevania serisinde kendini tekrarlayan bir karakterdir. Eflak bölgesinden bir cadıdır ve dönemin cadı mahkemelerinden kaçabilmek için başlangıçta erkek kılığına girerek kimliğini gizlemek zorunda kalmıştır.

Seriye 1989-90 yapımı Castlevania III: Dracula's Curse oyununun dört kahramanından biri olarak girmiştir ve o zamandan beri çok sayıda devam oyununda ve ilgili medyada yer almış ve anılmıştır. Drakula'nın Laneti'nin sonunda gerçek cinsiyeti nihayet ortaya çıkmıştır ve kısa bir süre sonra Trevor Belmont ile evlenerek Belmont soyunu korudu ve Belnades Klanı'nın sihirli güçleriyle kan bağını güçlendirmiştir.

Dracula'nın Laneti'nin İngilizce versiyonunun talimat kitapçığı Sypha'dan “Mistik Savaş Lordu” olarak bahseder ve oyunun kendisi de Sypha'dan erkek zamirleriyle bahseder, bu da oyuncular arasında Sypha'nın cinsiyeti konusunda (kasıtlı olarak) bir karışıklığa yol açar.

Advertisement